Monday, May 4, 2009

MEMORI 1

Amalan kami di Bahagian Pentadbiran ialah mengadakan mesyuarat bulanan pada tarikh hari lahir staf di bulan berkenaan dan ia di 'pool' kan pada salah satu tarikh sekiranya terdapat lebih seorang menyambut hari lahir pada bulan berkenaan. Jika ia jatuh pada hari cuti maka mesyuarat di adakan pada hari berikutnya dan jika tiada staf yang menyambutnya mesyuarat tetap 'on'. Pada 26 Mac lalu, giliran menyambut hari lahir saya dan untuk bulan Mac dan Februari diadakan sekali kerana sebab-sebab teknikal dan mereka yang terlibat ialah Jaja, Che Ngah dan Fatimah. Terima kasih pada semua staf kerana meraikan kami.
Terima kasih tidak terhingga kepada Prof dan Timbalan-timbalan Pengarah yang sudi hadir. Pada hari berkenaan saya umpama seorang selebriti..mendapat email, sms dan telefon dari staf mengucapkan selamat hari lahir..ini kerana budaya dan amalan Prof. mengucapkan hari lahir thru email kepada semua staf setiap kali tiba 'birthday' mereka menyebabkan ramai yang menghantar ucapan...sebelum ni hanya keluarga terdekat saja yang berbuat demikian..yang syahdunya sms dan email yang diiringi doa...
"Ya Allah...sempena hari lahir Khairul hari ini, kau muliakan dan sayangi dirinya, berkati keluarganya, sihatkan tubuh badannya, limpahkan rezeki kepadanya, jauhkan daripada fitnah, penganiayaan dan penghinaan, suburkan benih keimanan dengan penuh rasa kasih sayang serta taqwa tanpa alasan. Makbulkan cita-citanya yang murni...Amin Ya Rabbal Alamin..."

Kecil tapi Signifikan...

No comments: