Wednesday, May 27, 2009

SARAWAK OH SARAWAK

Penerbangan ke Kuching berlepas jam 10:05 malam dan mendarat jam 11:50 malam. Pemandu UiTM Sarawak En. Sabri dah sedia menunggu. UiTM Johor menjadi sekretariat bagi kursus yang menghimpunkan pemandu dari semua Cawangan UiTM kecuali Melaka yang tidak menghantar wakil. Tahun lepas saya ke Sarawak bersama Pasukan Unit Kualiti UiTM Johor. Di sinilah bermulanya minat saya mengambil gambar apabila tinggal sebilik dengan Prof.Madya Kamil Taufik yang rajin juga merakamkan gambar. Saya cakap pada beliau balik nanti saya juga nak beli kamera...
Kali ni saya dengan Tn. Hj. Yusri (yang luas juga pengetahuannya mengenai kamera) memberi tunjukajar cara-cara menggunakan mode yang ada pada kamera saya.
Sarawak oh Sarawak... gambar-gambar hanya dapat diambil sekitar "Water-Front" saja..mungkin kena datang lain kali untuk merakam cerita bergambar keunikan budaya masyarakat di sini nanti...

Gambar-gambar ini diambil dengan tunjukajar Tn. Hj. Yusri. Maaf Tuan Hj. sebab terus tinggalkan Tuan dimeja minum bila nampak 'Sarawak River Cruise' nak lalu...

No comments: