Thursday, May 21, 2009

UiTM JOHOR JUARA BOWLING

Sukan Antara Kampus UiTM berlangsung di UiTM Dungun, Trengganu. Saya menyertai sukan bowling yang diadakan di Diman Bowl, Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin. Pasukan Bowling UiTM Johor terdiri daripada En. Onn dari Bahagian Kewangan, En. Hashim dari Unit Kenderaan, En. Iskandar Unit Keselamatan dan saya sendiri. Saya bertolak ke Kuantan jam 2:00 petang kerana sebelah pagi bermesyuarat dengan staf pentadbiran kemudian terus ke Diman Bowl di Kuala Trengganu. Kami mulakan latihan jam 10:30 malam dan kemudian sampai di hostel UiTM Cendering jam 2:30 pagi. Besoknya pukul 8:30 pagi bersarapan keropok lekor di losong sebelum bertolak ke Diman Bowl. Perlawanan bermula jam 10:00 pagi dan berakhir jam 3:00 petang.
mula sarapan dengan keropok lekor
Alhamdullilah, setelah kejar mengejar jatuhan pin dengan Shah Alam, Sarawak, Perak, Trengganu dan Kedah, akhirnya UiTM Johor muncul johan dengan kelebihan 40 pin mengatasi UiTM Trengganu manakala tempat ketiga dimenangi oleh UiTM Perak. Tahniah UiTM Johor kerana berjaya mempertahankan kejuaraan acara berpasukan Bowling.Terima kasih kepada rakan-rakan sepasukan yang memberikan saya peluang untuk bermain mewakili UiTM Johor. Sesungguhnya inilah kenangan yang amat berharga kerana atas semangat berpasukan kita berjaya dan atas kesungguhan kalian mengajak saya untuk turun bermain dalam pasukan sebagai penghargaan dan kenangan sebelum saya berpindah amat-amat saya hargai...dan lebih manis lagi ia beroleh kejuaraan...dan diraikan sekali lagi dengan makan keropok lekor...

No comments: