Thursday, May 14, 2009

TERIMA KASIH


Saya ingin merakamkan ucapan setinggi-tinggi penghargaan kepada staf saya di Bahagian Pentadbiran kerana menjemput saya dan keluarga dalam majlis perpisahan yang diadakan di Hotel VIP (dulunya Hotel Pelangi) petang tadi. Sebenarnya dalam saat-saat begini saya lebih suka tiada majlis, tiada ucapan dan tiada yang terlalu formal..sebabnya saya ni seorang yang sentimental, sensitif dan mudah tersentuh bak kata Prof. kalau tengok cerita hindustan pun boleh menangis...

Saya cuba datang dengan seribu keceriaan (yang dibuat-buat)..buat-buat kelek anak, dan bertegur sapa dengan selamba. Nyata ia tak bertahan lama. Sebelum saya bangun memberi ucapan, Pn. Jaja bermula dengan ucapan yang menyentuh hati membuatkan saya dah mula bergenang airmata...disusuli pula dengan staf-staf lain yang dipilih secara spontan dan diminta membuat ucapan..ahh..'memang sah hari ini aku jadi pelakon airmata lelaki terbaik '. Ditambah pula dengan sajak khas yang dibaca oleh En.Farid hasil nukilan En.Hussin..pehh...

Bila dipanggil memberi ucapan, saya hanya memberikan 2 patah perkataan saja selepas salam dan selawat iaitu 'TERIMA KASIH". Saya ingatkan lega...tapi memandangkan reaksi staf yang tercengang-cengang dengan ucapan itu, saya menyambung kembali ucapan dan akhirnya...kesedihan tidak dapat dibendung lagi...dalam senyum saya hargai mereka yang dedikasi menjalankan tugas bersama saya walau senyum itu disulam penuh dengan sekatan kata-kata yang tersekat dikerongkong...

Kepada mereka, saya doakan mereka akan terus cemerlang dan berkhidmat dengan penuh keikhlasan. Terima Kasih...Terima Kasih...dan Terima Kasih...

No comments: