Friday, October 31, 2008

TEMPAT JATUH LAGIKAN DI KENANG



Saya berkhidmat di UiTM Sabah hampir 8 tahun. Buat masa ini antara AR yang paling lama berkhidmat di sana. Sejak bujang hinggalah mempunyai 2 orang anak dan semasa saya ditawar bertukar ke UiTM Melaka, anak ketiga dalam kandungan. Berkhidmat dengan 3 orang Pengarah (Prof.Madya Hj.Baharuddin Ismail, Prof.Madya Zainuddin Osman dan Y. Bhg. Prof. Dato' Dr. Hj. Nasuddin Othman) dan semasa bertugas di Bahagian HEA Sabah, berkhidmat dengan 3 orang Timbalan Pengarah, (Prof.Madya Dr. Worran Kabul, Pn. Hajjah Saidah Mohd Salleh dan Prof. Madya Abdul Rahman Kimsin).


Apabila diminta untuk mewakili Prof., saya amat berterima kasih, ada ruang untuk saya berjumpa rakan lama dan mengimbau kembali nostalgia waktu di sana..dan ternyata apabila En. Masri (pemandu..katanya saya yang ambil beliau bekerja...saya tak ingat) membawa saya menyusuri bandaraya Kota Kinabalu, rasa syahdunya teringat waktu bertugas di Sabah ni...maklumlah...teringat masa bujang, saat-saat waktu bersama keluarga dan anak-anak dan dah tentunya tempat makan yang kami gemari "Tanjung Lipat Corner (TLC)".
Malam selepas kami tiba di Kota Kinabalu, UiTM Sabah meraikan tetamu jemputan di Restoran Kari Kepala Ikan...walaupun dah kenyang dengan jamuan tersebut, tetap saya singgah di TLC untuk menikmati menu kegemaran dan rasanya yang popular di kalangan mereka yang pernah berkhidmat di Sabah ni (khususnya staf UiTM)...'kepak ayam panggang".

Kepada rakan-rakan yang sempat saya jumpa,terima kasih kerana belanja makan, bagi ole-ole, kemudahan dan masih mengingati saya...Terima kasih pada Dr. Worran, En. Din., Hj. Kadir, En. Mat Zin,Awang Bakar, Pn. Janis, En. Ahmad Suman dan ramai lagi semoga Allah membalas budi baik kalian. Untuk Mr. Rubin kaulah sahabat sejati, Masri yang pinjamkan kereta, Ag Asim dan Janin bagi udang kering, Salim, Sudin, Azizah, Rapidah, Noriah, Jamal, Jamieh dan ramai lagi yang sempat saya jumpa...'Walau sedetik pertemuan itu, kesannya di hati seluas langit biru". Semoga jumpa lagi...

No comments: