Wednesday, October 29, 2008

SEMINAR POLITIK MALAYSIA ANJURAN UiTM SABAH


Seminar Politik Malaysia dianjurkan oleh UiTM Sabah bermula dari 27 hingga 30 Oktober 2008. Terima kasih kepada Prof. Muhd Kamil kerana memberi ruang dan peluang kepada saya untuk menghadiri 2 seminar berkaitan semangat Melayu, pertama Kongres Permuafakatan Melayu di Persada Johor yang turut dihadiri oleh Prof. Madya Halim Ramli dan Tn. Hj. Mohd Yusof Mustapa, Timbalan Bendahari dan keduanya sebagai wakil rasmi beliau bagi seminar di Sabah ini.

Sesungguhnya pengalaman menyertai perbincangan berhubung semangat dan permuafakatan melayu amat bermakna kepada saya apatah lagi En. Mat Zin Mat Kib, Pensyarah Kanan UiTM Sabah merupakan penggerak utama kepada seminar. Beliau antara rakan perbincangan saya berhubung semangat dan ketuanan melayu.
Terima kasih kepada Pengarah UiTM Sabah, Prof. Madya Dr. Worran dan Tn Hj. Abdul Kadir Rosline Timbalan Pengarah HEP UiTM Sabah atas kesudian menjemput saya untuk duduk semeja dengan Datuk Masidi Manjun, Menteri Pelancongan,Kebudayaan dan Alam Sekitar Sabah dalam majlis makan malam Alumni. Banyak input yang diperolehi daripada Datuk berhubung senario politik dan perkembangan kemajuan Bumiputera Sabah (khususnya Islam). Yang jelas, sebagaimana YB. Datuk Masidi nyatakan dalam ucapan perasmian Seminar, terdapat perbezaan cara mendekati akar umbi di kalangan sesetengah ahli politik dan apa yang beliau amalkan sejak beliau menjadi CEO hinggalah ke ahli politik, caranya tetap sama iaitu mendekati dan menghormati akar umbi serta bersama mereka. Selepas majlis selesai dengan sesi bergambar, YB Datuk yang menunggu kenderaan kami sampai bukan sebaliknya. Semoga Alumni UiTM Sabah terus utuh dan cemerlang di bawah kepimpinan YB Datuk dan Pengurusan UiTM Sabah

2 comments:

goooooood girl said...

your blog is so good......

joshua said...

Glad I've found your blog, one of the very best of the kind.
Have a blossom blessing and if you do drop by at mine, I sure hope
you at least blogbang me by watching my french creativitees.
I realy need your help badly, but then we all need eachother.
Scratch my back and I'll scratch yours, oh blessed one.

PALAVROSSAVRVS REX