Saturday, September 26, 2009

MEMORI RAYA

Memori 1
Pagi tadi berkesempatan raya ke rumah Prof Kamil (Pengarah UiTM Johor). Saja terus ke rumahnya tanpa memberitahu. Lagi pun tak tahu pukul berapa nak bertolak dari rumah sebab kami ke pasar dulu. Jumpa dengan Prof.Madya Ismail Shahri di pasar dan beliau menjemput ke 'open house' di rumahnya petang nanti. Kami sampai di rumah Prof dalam pukul 11:00 pagi. Terima kasih Prof. dan Roza kerana dalam kesibukan dan kedatangan kami yang tidak diduga sempat juga menyediakan juadah untuk kami dan Pn. Shamsiah sekeluarga.
Memori 2

Singgah di rumah orang tua En. Hussin di Kemelah. Kami dan macam keluarga. Sejak Abah meninggal, selain Abah (bapa mentua) Ayah En. Hussin rasanya mempunyai persamaan dengan perwatakan Abah. Antaranya ramah dan suka berbual.Rajin bercerita dan cara melayan tetamu yang betul-betul macam arwah Abah. Terima kasih juga pada En. Hussin dan keluarga kerana menyediakan makan tengahari untuk kami.
Memori 3
Ke rumah Salim Pemandu. Hari ini kami dihidangkan dengan ayam kampung masak lemak cili api. Ada sop tulang. Berselera betul kami sekeluarga makan. Tahun lepas kami makan ikan baung salai masak lemak cili api...Fuhhh...Ayong anak saya yang tua, semasa terserempak dengan Salim bulan puasa hari tu tanya 'Tak raya rumah pakcik tu ke Abah.? Penangan masakan lemak cili api Salim. Terima kasih Bro..
Memori 4
Hari ini PM Ismail Shahri mengadakan 'open house' serta pertunangan anak perempuannya. Kami pergi agak lewat sikit. 'Open house' rumah PM Ismail memang meriah dan banyak menu yang disediakan. Selalunya kami juga buat 'open house' tapi kali ini tidak berkesempatan dan PM Ismail dan keluarga sememangnya akan meluangkan masa ke 'open house' kami. Untuk PM Ismail dan Kak Yah, semoga selamat menerima menantu dan jangan lupa menjemput kami di Shah Alam.

No comments: