Monday, March 29, 2010

EPI BESDAY BABY

Birthday baby selang 2 hari dengan birthday saya. Teringat masa saat-saat baby nak lahir, saya dan anak-anak yang lain berharap baby lahir pada 26 Mac. Kak Ngah dan Abang Uda dah pakat nak cuti sekolah 26 Mac 2007. Bila dia orang bangun pagi tengok mamanya sihat walafiat, Kak Ngah kata, "tak cuti ke hari ni..." Tak...baby belum nak keluar"...kata saya.
28 Mac jam 10:00 pagi orang rumah call dari pejabatnya bagi tahu dia dah rasa nak bersalin. Kami terus ke Hospital Segamat dan petangnya baby selamat dilahirkan. Ini kali kedua saya masuk melihat isteri bersalin, sebelumnya masa Ika dilahirkan juga di Hospital Segamat.

Pagi tadi saya bertugas sebagai Ketua Pengawas untuk Peperiksaan Khas Pengambilan Perjawatan Staf Kumpulan Pengurusan dan Profesional. Petang saya bawa keluarga ke Kenny Rogers untuk celebrate birthday baby. Seronok baby..."nanti birthday adik nak buat kat sini jugalah..." kata Ika. "Birthday adik kita buat kat rumah ajelah...ajak kawan-kawan adik..." kata Abang Uda...
Sejak minggu lepas lagi masa Ayong dan Kak Ngah balik bercuti, baby asyik nyanyi lagu "epi besday to Abah ngan baby"...dan petang tadi lagu tu berkumandang di Kenny Rogers dengan bersemangat oleh kami 5 beranak...apatah lagi dengan suara baby yang nyaring dan campur dengan 'bass' vokal saya tanpa mempedulikan mereka yang lain dalam restoran tu...he..he..he

No comments: