Tuesday, November 23, 2010

PERTEMUAN

SAHABAT LAMA 1


Kami satu rumah semasa di Universiti dulu. Kegemaran yang sama...main catur. Mohd Zahir Abu Hassan berasal dari Kedah. Masih ingat lagi waktu saya pergi ke rumah datuknya semasa belajar dulu, satu guni buah mangga diberinya untuk dibawa balik ke Johor. Hampir 20 tahun tak jumpa. Abu Hasan yang tinggal di belakang rumah saya memaklumkan Zahir akan datang ke rumahnya jam 4:00 petang. Saya bergegas dari Ampang untuk balik ke Shah Alam. Satu pertemuan yang amat bermakna...

SAHABAT LAMA 2
Zailanee Zainal bertugas hampir 8 tahun di Bangkok. Baru-baru ini balik semula ke Malaysia dan bertugas di Kelana Jaya. Beliau menetap di Setia Alam. Beliaulah orang yang mengerakkan beberapa orang rakan untuk berkumpul di Shah Alam...dan mereka sempat berkunjung ke kediaman saya.
Dr. Zulkifli Mohamed, sekarang bertugas sebagai Timbalan Dekan di UPSI. seorang yang cool dan pernah berkhidmat sebagai pensyarah di UiTM Sarawak dan UiTM Pahang.
Ahmad Jefiruddin, sekarang bertugas sebagai Pengurus TM dan menetap di Cheras. Semasa saya di Sabah, beliau datang berkunjung dan menginap di kediaman kami. Selepas itu kami tidak bertemu sehinggalah hari ini...atas insiatif Zailanee. Kami sempat juga berkunjung ke kediaman Prof.Madya Dr. Ismail Nasiruddin, kawan serumah kami semasa menuntut di UiTM dulu.



Terima kasih Zai kerana mengusahakan pertemuan ini. Beliau sedang giat mencari kawan-kawan yang lain dan bercadang untuk mengumpulkan semula rakan-rakan bagi mengadakan dan menjayakan hari keluarga kami...

1 comment:

Hayati said...
This comment has been removed by the author.