Monday, August 31, 2009

BERKUMPUL

Orang rumah sibuk 'bersilat' di dapur. Keluarga saya berkumpul. Inilah kali pertama Emak bertandang ke rumah selepas pembedahan kaki beliau. Sebelum ini kalau saya bawa beliau bercuti ke Pantai Timur, beliau akan bermalam di sini.
2 hari mereka di sini terasa amat meriah kediaman kami. Maklumlah sejak saya berpindah ke Shah Alam, saya tak dapat balik tiap-tiap minggu ke Pontian. Perancangannya mungkin sebulan sekali. Begitu juga kalau semua kami dah pindah Shah Alam nanti. 31 Ogos petang mereka balik ke Ayer Baloi dan saya balik ke Shah Alam jam 3:00 petang. Hari ini En. Badrol mempelawa saya ikut mereka (Hussin dan Jaja) yang juga akan ke Shah Alam kerana ada taklimat besoknya. Seronoknya kami dapat bekumpul dalam perjalanan ini. Macam-macam cerita yag keluar. Sampai di Shah Alam kami berbuka di Intekma Resort (En. Badrol 'belanja'). Terima kasih En. Badrol. Memang berbaloi-baloi pergi dengan En. Badrol.

No comments: