Tuesday, March 31, 2009

BOWLING KELAB AR

Kelab AR adalah kelab yang aktif. Kelab yang dianggotai oleh semua peringkat Gred Penolong Pendaftar ini (sekarang ini melebihi 230 orang keahlian) mempunyai kekuatannya yang tersendiri. Bayangkan, saya mula masuk kerja pada tahun 1990..sehingga kini (19 tahun) aktiviti kelab ini sentiasa berterusan..Semalam, kelab ini menganjurkan pertandingan bowling sempena mesyuarat semua Gred Penolong Pendaftar dan pertandingan di jalankan di Pusat Bowling Seksyen 18. Selain bersukan, ukhuwah dan kemesraan antara 'senior' dan 'junior' dapat dipupuk. Apabila diajak oleh Pn.Norziah dan Pn. Ros untuk menyertai pasukan mereka, mulanya macam malas nak main sebab saya nak buat 'preparation' untuk pembentangan dalam sesi perkongsian menghadiri seminar di Tobago. Akhirnya saya bersetuju.
Gaya memang Pro Bos...'Foul' tu buat tak nampak aje..takpe...Nasir macam nak bukak silat pengantin aje..
Pertandingan berlangsung dalam kemeriahan, walaupun saya antara yang biasa dengan sukan bowling ini, kemenangan bukan buruan utama..(he..he..tapi bila tengok yang 'junior' dah mendahului dan pasukan kami agak ketinggalan..terpaksalah keluarkan 'skill' sikit-sikit..). Apa-apapun ramai yang berkemampuan untuk diketengahkan...Zahimi dan pasukannya, Lotfi, Salleh dan yang saya minat dengan kesungguhan Nasir Perak. En. Osman amat bergaya kalau dapat 'spare' bola belum kena pin dah jalan selamba..Memang betul-betul 'confident' dapat 'spare'. Hj. Jamal masih berstamina..macam masa beliau main badminton berpasangan dengan En.Othman lawan dengan team 'junior' .
Nak main bowling ke nak joget zapin si Alias ngan Lotfi ni...
Untuk Rafizi, Alias, Badrul, Sharil, Zahurin, Imran 'and the gang', team Ana Kartini, dan Puan Ramlah nasihat saya tambak lagi 'parit' lorong bowling tu agar bola tak mudah jatuh ke situ...he..he..he..jangan marah aaa...Semangat Saiful amat saya kagum...walaupun bahu dan tangannya tak kuat kerana patah masa ikut kursus 'team building' dulu...sanggup main walaupun dengan tangan kiri...apa-apapun tahniah untuk semua. Pn. Ros yang akan berpindah ke Pejabat Korporat berbisik pada saya...'I nanti nak buat 'friendly match' ngan TV3..bagus tu..jangan lupa jemput 'bintang-bintang' yang main malam ni...Tahniah untuk En.Alias dan Syahril yang anjur pertandingan ni...
Gaya Saleh nak bagi singa makan, Fizi pulak gaya suruh kambing masuk reban...

No comments: