Friday, January 11, 2008

KENANGAN RAYA DI RUMAH EN. HUSSIN

Dah 2 kali turn raya di Segamat kami akan berkunjung ke rumah En. Hussin. Sebabnya, suasana raya di rumah beliau sama dengan sambutan raya di Ayer Baloi, Pontian (kampung saya)...bezanya orang tua beliau kedua-duanya masih ada...mungkin nostalgia bagi saya semasa Abah masih ada...tambahan pula cara Hj. Mutalib melayan tetamu, cara dan cerita yang disembangkan apatah lagi berhubung cerita koleksi gambar-gambar keluarga dulu-dulu yang disimpannya adalah topik yang senada dengan kegemaran saya..seminggu sebelum raya hampir 5 koleksi album arwah bapa saya dah dijumpa semula.. Mak kata tersimpan dalam plastik hitam...ramai tak perasan...lega dan puashati saya kerana album berkenaan dah dijumpai semula...saya bawak balik ke Segamat untuk di scan gambar berkenaan satu persatu...

No comments: